معرفی پهپاد آمبولانس(Ambulance Drone)

پهپاد آمبو لانس یا بهتر است اینگونه بگوییم هواپیمای بدون سرنشین آموبلاس نام وسیله جدیدی است که تقریبا 12 ماه از معرفی آن می گذرد. و یک نوآوری و اختراع بزرگ می باشد و می تواند کمک

بسیار زیادی برای مبارزه با ایست قلبی و نجات بیماران انجام دهد.

آمبولانس درون نشان دهنده یکی از زمینه های فعالیت مهندسی پزشکی است. یعنی طراحی و ساخت ربات های مختلف چه زمینی و چه هوایی و ترکیب آنها با تجهیزات پزشکی متداول برای استفاده درمانی و امداد رسانی سریع ، امداد رسانی ارزان و یا کاهش خطای انسانی است. امید دانشجویان مهندسی پزشکی با مطالعه این مطلب گامی استوار در این زمینه بردارند

معرفی Ambulance Drone از زبان مخترع آن 

2

Alec Momont

 

دقیقه اول پس از حادثه مهم و ضروری است تا مراقبت های لازم برای جلوگیری از تشدید شدن داشته باشد. سرعت بخشیدن به پاسخ اضطراری می تواند از مرگ و میر جلوگیری کند و به طور چشمگیری سرعت بخشیدن به بهبود را افزایش دهد. این امر به ویژه برای نارسایی قلبی، غرق شدن، تروما و مسائل تنفسی صادق است. فن آوری های نجات دهنده از جمله Defibrillator خارجی (AED)، دارو، کمک های احیاء قلب و عروق (CPR) می توانند به اندازه کافی جمع و جوری طراحی شوند که توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام شود.

جعبه ابزار فشرده

برای Ambulance Drone، نوع جدیدی از قاب ساخته شده است که یک جعبه ابزار فشرده شامل موارد ضروری برای حمایت از زندگی پیشرفته (lay-person) است. قابلیت حمل و تقطیر کمک به هواپیماهای بدون سرنشین در هر کجا و همچنین در داخل خانه استفاده می شود. اولین نمونه اولیه بر روی تحویل دستگاه Defibrillator اتوماتیک (AED) تمرکز دارد. در اتحادیه اروپا تقریبا 800،000 نفر در سال از دستگیری قلبی رنج می برند، زیرا تعداد تلفات این حادثه تنها 8 درصد از این حادثه است. دلیل اصلی این تعداد تلفات زیاد، زمان پاسخ نسبتا کوتاه خدمات اضطراری (10 دقیقه) است. مرگ مغزی و مرگ دائمی فقط در 4 تا 6 دقیقه رخ می دهد.

نجات زندگی با یک شبکه هواپیماهای بدون سرنشین

با استفاده از Drone Ambulance ما می خواهیم به طور چشمگیری این میزان بقا را افزایش دهیم. ادغام دو طرفه، پشتیبانی از ویدئو، کانال ارتباطی در هواپیمای بدون سرنشین بین 112 اپراتور و اولین پاسخ دهنده، اولین مراقبت را بهبود خواهد بخشید. در حال حاضر استفاده از AED با استفاده از افراد غیر مجاز در حال حاضر 20٪ است. با دستورالعمل های شخصی و ارتباط در Ambulance Drone، این می تواند تا 90٪ افزایش یابد. به طور خلاصه، هواپیمای آمبولانس کمک می کند تا زندگی خود را با گسترش زیرساخت های اضطراری موجود با شبکه ای از هواپیماهای بدون سرنشین سریع و جمع و جور که قادر به تامین وسایل اضطراری و ایجاد ارتباطات در هر نقطه است، کمک کند.

مراحل بعدی

ماهیت پیچیده نوآوری های سیستم مانند این باعث می شود بهره برداری تجاری آسان نیست. TU Delft در حال بررسی اقدامات بعدی در زمینه توسعه است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...