سیگاری ها ببینند با ریه خود چه میکنند!

هرچند سرفه و سایر علائم هشدار دهنده خفیفتر از آن هستند که شما را از این عادت بد بر حذر دارند، اما شاید تصاویر زیر به شماکمک کند سیگار و قلیان را ترک کنید.

آماندا الر (Amanda Eller) پرستار کارولینای شمالی، یک مقایسه تصویری از ریههای افراد سالم و دودی به اشتراک گذاشته است. این تفاوت آنقدر فاحش است که نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر تاکنون آن را به اشتراک گذاشته اند. با دیدن این تصاویر به راحتی میتوانید ریههای سالم را تشخیص دهید. ریههای سالم قرمز صورتی هستند در حالی که ریه کسانی که ۲۰ سال است سیگار مصرف میکنند کاملا سوخته و نابود شده به نظر میرسد.

ریه,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,مشاوره پزشکی

از آنجا که این ریهها بیمار و سرطانی شده اند، انعطاف پذیریشان از بین رفته بنابراین کشیده میشوند، اما به سختی به حالت قبل برمیگردند. انعطاف پذیری، توانایی ریهها برای برگشتن به حالت اول پس از استنشاق است. وقتی میگوییم حالت ارتجاعی کاهش یافته یعنی ششها سفت شده و مجبورند سختتر کار کنند تا هوای کافی را وارد کنند، بنابراین فرد نفس کم میآورد.

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، نرخ مرگ و میر زنان و مردان سیگاری آمریکا حدود سه برابر افراد غیرسیگاری است. عامل یکی از هر پنج مرگ در ایالات متحده سیگار است که بیش از ۴۸۰۰۰۰ نفر را درسال میکشد. با این حال، هرگز برای ترک کردن دیر نیست. به طور مثال ترک کردن سیگار قبل از ۴۰ سالگی خطر مرگ بر اثر بیمارهای مرتبط با سیگار را ۹۰% کاهش میدهد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...