هک مغز انسان ممکن است

تجهیزات سختافزاری گوناگون، مانند ایمپلنتها بهدلیل آسیبپذیری و ناامن بودن ممکن است هدف تهاجمات سایبری قرار بگیرند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری ام نیت فناوری اطلاعات)، محققان امنیتی بلژیک  وعضو هیئت علمی دانشگاه Leuwen KU در تحقیقات خود متوجه این موضوع شدند که با کاشت برخی تجهیزات بیسیم در مغز افراد میتوان به مغز شخص نفوذ کرد و این تجهیزات کاملاً ناامن هستند.

بهطور کلی، کارشناسان معتقدند کاشت تجهیزات سختافزاری مانند ایمپلنتها بهدلیل آسیبپذیری و ناامن بودن بسیار خطرناک است. هکرها میتوانند با نفوذ به این سامانهها اطلاعات حساس
عصبی را سرقت کنند و کنترل بهروزرسانی و خواندن این اطلاعات را در دست بگیرند.

کاشت تجهیزاتی مانند neurostimulators که در مسائل درمانی مربوط به سلامت سیستم عصبی مانند پارکینسون و دردهای مزمن از آن استفاده میشود. این تراشهها به طور مستقیم به مغز انسان متصل میشود. متأسفانه درساخت و طراحی این تجهیزاتی مسائلی مانند هک شدن لحاظ نشده و این تراشهها از این حیث آسیبپذیر هستند.

محققان بلژیکی مقالهای با عنوان «تأمین امنیت تجهیزات بیسیم» در این مورد منتشر کردهاند. این مقاله در ماه مارس در هشتمین همایش امنیت و حفظ حریم خصوصی ارائه شدهاست.

هکرهامیتوانند با نفوذ به این تجهیزات مذکور اختلالهایی مانند افسردگی یا وسواس را برای قربانی رقم زنند. این حملات از طریق رادیو نرمافزارها (radio-based attacks) انجام میشود.گستره عملیاتهای هکری افزایش چشمگیری پیدا کردهاست. به عبارت دیگر هکرها از هیچ روش و هیچ وسیلهای برای اعمال نفوذ غافل نمیشوند.درکنفرانس بلکهت ۲۰۱۷، کارشناسان امنیت سایبری اظهار کردند که تجهیزات زیربنایی و زیرساختی بسیاری از سازمانها، ایمنی لازم را ندارند؛ زیرا همه آنها به سیستمهای کامپیوتری متصل هستند اما دارای آسیبپذیریهای بیشمارند.

یکی از چالشهای جدید علم پزشکی این است که تراشههایی در بدن انسانها کار گذاشته شود و از طریق آنها بتوان به مغز انسان نفوذ کرد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...